LaboLAB, badawcze pracownie przyrodnicze oraz multimedialna baza wiedzy, to dziewięć zestawów do nauczania biologii, chemii, fizyki i geografii, które pozwalają przeprowadzić ciekawe i angażujące lekcje dzięki kompletnym elementom do wykonania dziesiątek doświadczeń i eksperymentów, a także tradycyjnym i multimedialnym pomocom dla uczniów i nauczycieli.
Każdy zestaw LaboLAB składa się z rozbudowanego pakietu wyposażenia do przeprowadzania eksperymentów i projektów, drukowanych materiałów dla uczniów, rozbudowanego podręcznika metodycznego dla nauczyciela, a także multimedialnych i interaktywnych materiałów, na które składają się symulacje, podręczniki multimedialne, ćwiczenia i testy.
Dostępne na platformie multimedialne treści są uzupełnieniem i integralną częścią każdego zestawu LaboLAB. Więcej informacji o zestawach: www.labolab.pl.
Podczas pracy z modułem Struktury roślin i zwierząt uczniowie rewidują swoją dotychczasową wiedzę na temat organizmów oraz poznają budowę i zachowania roślin i zwierząt. Wyciągają wnioski na temat potrzeb, jakie muszą być spełnione, aby organizmy mogły rozmnażać się, rosnąć i przetrwać w swoim środowisku. Dzięki realizacji kolejnych, zawartych w module, działań badawczych uczniowie poznają budowę konkretnych roślin i zwierząt. Identyfikują behawioralne i strukturalne adaptacje różnych organizmów i dyskutują o tym, w jaki sposób każda z nich wpływa na przetrwanie. Dyskusję tę wspiera dostępna dla uczniów sekcja kalmara i kwiatu.
W ramach pracy z modułem omawia się również pięć zmysłów i bada ich znaczenie dla przetrwania zwierząt. Prowadzona przez nauczyciela sekcja mózgu owcy wprowadza pojęcie przetwarzania informacji. Ma to na celu uświadomienie uczniom, w jaki sposób zmysły wywołują działania pomagające zwierzętom przetrwać. W module szczegółowo jest omawiany zmysł wzroku – uczniowie dowiadują się, jak działa oko i w jaki sposób widzimy obrazy. Dostępna sekcja krowiego oka pozwala na doświadczalne zapoznanie się z budową tego narządu. Uczniowie dyskutują o falach światła i o tym, dlaczego różne zwierzęta widzą kolory inaczej. Finalnie, na podstawie swojej wiedzy na temat zmysłu wzroku u różnych zwierząt, uczniowie projektują model ulepszonego ludzkiego oka i oceniają swoją pracę.
\n \n \n \n plant,\n \n \n \n \n \n flower,\n \n \n \n \n \n organism,\n \n \n \n \n \n sense,\n \n \n \n \n \n light,\n \n \n \n \n \n simulation,\n \n \n \n \n \n plant and animal structures,\n \n \n \n \n \n building blocks of science,\n \n \n \n \n \n bbs,\n \n \n \n \n \n fruit,\n \n \n \n \n \n stem,\n \n \n \n \n \n leaf,\n \n \n \n \n \n leaves,\n \n \n \n \n \n growing,\n \n \n \n \n \n growth,\n \n \n \n \n \n seed,\n \n \n \n \n \n soil,\n \n \n \n \n \n water,\n \n \n \n \n \n organisms,\n \n \n \n \n \n pollination,\n \n \n \n \n \n reproduce,\n \n \n \n \n \n reproduction,\n \n \n \n \n \n animal,\n \n \n \n \n \n sight,\n \n \n \n \n \n seeing,\n \n \n \n \n \n food,\n \n \n \n \n \n life cycle,\n \n \n \n \n \n roots,\n \n \n \n \n \n Sun,\n \n \n \n \n \n grow,\n \n \n \n \n \n seeds,\n \n \n \n \n \n living things,\n \n \n \n \n \n insects,\n \n \n \n \n \n pollinate,\n \n \n \n \n \n simulations,\n \n \n \n \n \n information,\n \n \n \n \n \n senses,\n \n \n \n \n \n human,\n \n \n \n \n \n animals,\n \n \n \n \n \n nervous system,\n \n \n \n \n \n touch,\n \n \n \n \n \n taste,\n \n \n \n \n \n smell,\n \n \n \n \n \n hearing,\n \n \n \n \n \n eye,\n \n \n \n \n \n see,\n \n \n \n \n \n sound,\n \n \n \n \n \n vision,\n \n \n \n \n \n eat,\n \n \n \n \n \n stimulus,\n \n \n \n \n \n pollen,\n \n \n \n \n \n male,\n \n \n \n \n \n female,\n \n \n \n \n \n stamen,\n \n \n \n \n \n pistil,\n \n \n \n \n \n nutrients,\n \n \n \n \n \n nutrient,\n \n \n \n \n \n root,\n \n \n \n \n \n tomato,\n \n \n \n \n \n organ,\n \n \n \n \n \n sense organ,\n \n \n \n \n \n reflex,\n \n \n \n \n \n mammal,\n \n \n \n \n plant life cycle,\n \n \n \n ecosystem diversity,\n \n \n \n plants,\n \n \n \n apple tree,\n \n \n \n apple,\n \n \n \n flowers,\n \n \n \n germinate,\n \n \n \n germination,\n \n \n \n rain,\n \n \n \n living thing,\n \n \n \n cloud,\n \n \n \n weather,\n \n \n \n needs,\n \n \n \n information processing,\n \n \n \n brain,\n \n \n \n humans,\n \n \n \n cortex,\n \n \n \n sensory,\n \n \n \n cortical,\n \n \n \n auditory cortex,\n \n \n \n auditory,\n \n \n \n olfactory bulb,\n \n \n \n visual cortex,\n \n \n \n olfactory cortex,\n \n \n \n gustatory cortex,\n \n \n \n sensory cortex,\n \n \n \n nose,\n \n \n \n ear,\n \n \n \n hear,\n \n \n \n tongue,\n \n \n \n impulse,\n \n \n \n brain stem,\n \n \n \n cerebellum,\n \n \n \n cerebrum,\n \n \n \n nerve,\n \n \n \n image,\n \n \n \n lobe,\n \n \n \n olfaction,\n \n \n \n flavor,\n \n \n \n receptor,\n \n \n \n neuron,\n \n \n \n stimuli,\n \n \n \n bee,\n \n \n \n pollinator,\n \n \n \n anther,\n \n \n \n stigma,\n \n \n \n insect,\n \n \n \n petal,\n \n \n \n fertilization,\n \n \n \n nectar,\n \n \n \n honey,\n \n \n \n sun,\n \n \n \n sunlight,\n \n \n \n resource,\n \n \n \n factor,\n \n \n \n pupil,\n \n \n \n flashlight,\n \n \n \n brightness,\n \n \n \n bright,\n \n \n \n iris,\n \n \n \n eye lid,\n \n \n \n sclera,\n \n \n \n visual system,\n \n \n \n eyesight,\n \n \n \n pupillary response,\n \n \n \n constriction response,\n \n \n \n constriction,\n \n \n \n dilation response,\n \n \n \n dilation,\n \n \n \n involuntary,\n \n \n \n pupillary light reflex,\n \n \n \n time test simulation,\n \n \n \n reaction time,\n \n \n \n reaction speed,\n \n \n \n speed,\n \n \n \n fast,\n \n \n \n slow,\n \n \n \n ruler,\n \n \n \n catch,\n \n \n \n catching,\n \n \n \n caught,\n \n \n \n drop,\n \n \n \n fall,\n \n \n \n faster,\n \n \n \n slower,\n \n \n \n response,\n \n \n \n reaction,\n \n \n \n adaptation,\n \n \n \n adult,\n \n \n \n air,\n \n \n \n amphibians,\n \n \n \n animal structures,\n \n \n \n apparatus,\n \n \n \n arthropod,\n \n \n \n babies,\n \n \n \n baby,\n \n \n \n bill,\n \n \n \n biomimicry engineer,\n \n \n \n birds,\n \n \n \n bivalve,\n \n \n \n body,\n \n \n \n body parts,\n \n \n \n bone,\n \n \n \n carbon dioxide,\n \n \n \n chick,\n \n \n \n chloroplast,\n \n \n \n cold-blooded,\n \n \n \n communicate,\n \n \n \n communication,\n \n \n \n cross-section,\n \n \n \n eating,\n \n \n \n echinoderm,\n \n \n \n ectotherm,\n \n \n \n egg,\n \n \n \n eggs,\n \n \n \n embryo,\n \n \n \n endoskeleton,\n \n \n \n endotherm,\n \n \n \n environment,\n \n \n \n exoskeleton,\n \n \n \n external,\n \n \n \n external parts,\n \n \n \n eyes,\n \n \n \n fish,\n \n \n \n glucose,\n \n \n \n hatch,\n \n \n \n hatchling,\n \n \n \n hunt,\n \n \n \n hunting,\n \n \n \n internal,\n \n \n \n internal parts,\n \n \n \n invertebrates,\n \n \n \n mammals,\n \n \n \n mate,\n \n \n \n mating,\n \n \n \n milk,\n \n \n \n mollusk,\n \n \n \n mother,\n \n \n \n offspring,\n \n \n \n ovary,\n \n \n \n oxygen,\n \n \n \n pangolin,\n \n \n \n parent,\n \n \n \n parents,\n \n \n \n petals,\n \n \n \n photosynthesis,\n \n \n \n pit organ,\n \n \n \n plant structures,\n \n \n \n platypus,\n \n \n \n rattlesnake,\n \n \n \n reproductive parts,\n \n \n \n reptiles,\n \n \n \n sepals,\n \n \n \n skeleton,\n \n \n \n snail,\n \n \n \n species,\n \n \n \n structure,\n \n \n \n sugar,\n \n \n \n survival,\n \n \n \n survive,\n \n \n \n temperature,\n \n \n \n tomato plants,\n \n \n \n vertebrate,\n \n \n \n warm-blooded,\n \n \n \n worm,\n \n \n \n yolk,\n \n \n \n external structures,\n \n \n \n internal structures,\n \n \n \n physical adaptations,\n \n \n \n behavioral adaptations\n \n \n
\n